22.2.2013

Hengissä ollaan!

Koko lukuvuosi syksystä asti on ollut tosi kiireinen. Oon sairastellut niin paljon että orkesteri jäi väliin koko vuodelta, tosin vappuperiodiin olis tarkoitus mennä. Ylppäreihinkin oon yrittänyt lukea vähän huonolla menestyksellä, mutta eiköhän se lakki päähän saada ens keväänä, ainakin toivottavasti.
Hirmu vähän on jäänyt aikaa millekkään ylimääräiselle sairastelun viedessä kaikki voimat. Kokkaillut oon kyllä jonkun verran, mutta pääasiassa ihan perusruokia ruokapöytään. Muutaman kerran on jotain uusia juttuja tullu kokeiltua, mutta ei mitään mainitsemisen arvoista. Donkkiin on tietty ollu vähän pakkokin kokkailla ja hyvä niin että saan pidettyä näppituntuman sekä keittiöön, että kameraan.
Viereinen kuva on Donkin viime ruokakuvauksista. Hedelmärahkaa valmistui ja ai että oli hyvää! :)

Käsityöt on jääneet myös vähän vähemmälle. Lapinlapasia, sellasia kirjoneuleella varustettuja yritin syksyllä alottaa mutta se oli niin aikaa ja keskittymistä vaativaa että ensimmäinen jäi puolitiehensä. Jälkikään ei ollut mitenkään kehuttavaa kun ensimmäistä kertaa kokeilin uudenlaista kirjoneuletekniikkaa. Siinä värilliset langat ovat pitkällä erillisellä puikolla pienillä kerillä jotta kirjoneuletta ei tarvitse tehdä lapasen alapuolelle. Langat meni kyllä totaalisesti solmuun ja oli hankalaa. Jos jollain on jotain kokemuksia tästä tekniikasta niin mielelläni otan vastaan neuvoja. Jos jotain kiinnostaa lapinlapaset niin täältä löytyy ihan kelpo-ohjeet. Kannattaa vaan varautua siihen että uuden tekniikan oppimiseen menee aikaa eikä jälki aluksi ainakaan mun kokemuksien mukaan ole sileää ja kaunista.

Villasukat sain tehtyä tässä joku aika sitten, mutta ne oli niin ahkerassa käytössä että kuluivat supervauhtia, muutamassa kuukaudessa puhki. Ei mikään ihmekään, sillä sukat oli jalassa oikeastaan koko ajan.
Villasukkien tekoon puolestaan löytyy hurjan hyvät ja helpot ohjeet täältä. Kyseessä on siis Suuri Käsityö -lehden video-ohje villasukan teosta. Kanta on vahvistettu tässä ohjeessa.

Ennen joulua tein siskolle tervetuloa-ovikyltin. Siinä oli virkattu ja osin neulottu tyttö ja puinen laatta johon teksti oli kolvattu. Siitä laitan kuvia heti kun siskolta niitä saan, koska omat kuvat katosivat mystisesti...

Oon viimeaikoina paljon piirtänyt ja maalannut. Tylsät äidinkielentunnit on antanut oivallista aikaa harjotella ihmisen piirtämistä ja omasta mielestäni oon edistynyt paljon. Pienenä nimittäin siskon kanssa piirtäessä tehtiin aina niin, että minä piirsin huonekalut ja taustan ja sisko piirisi ihmiset koska mä en osannut. Sama meininki oli vielä riparin aikaan, mutta nyt olen päättänyt opetella piirtämään ihmisen.

Muuta paljon aikaa ja energiaa vievää on ollut huippumahtavat wanhojen tanssit. Mutta niistä taidankin laittaa ihan oman osionsa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommentti, piristä päivääni :)